Czechowice-Dziedzice, Powiat Bielski, Czyste Beskidy
Elektryczny przegub
Autobus Solaris Urbino 18 electric przez kilka dni był poddawany testom na ulicach Czechowic-Dziedzic.
Mierzący 18 metrów przegubowy autobus elektryczny testowany był na linii nr VII. To pojazd nowoczesny, całkowicie niskopodłogowy, mogący pomieścić aż 121 pasażerów, z czego 39 na miejscach siedzących. Jest w pełni zeroemisyjny, ekologiczny i cichy. Jego układ napędowy stanowi m.in. silnik asynchroniczny o mocy 240 kW oraz baterie litowo-jonowe.
Plany czechowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, systematycznie wzbogacającego swoją flotę, zakładają, by w niedalekiej przyszłości takimi właśnie pojazdami zastąpić starsze, 15-metrowe solarisy. Testy w Czechowicach-Dziedzicach to pierwsze takie jazdy przegubowca marki Solaris w Polsce, dotychczas użytkowano go poza granicami kraju, m.in. w Paryżu, Bratysławie i Berlinie.
Warto dodać, że czechowicki przewoźnik przeprowadzał już testy autobusów elektrycznych o długości od 11 do 12 m. Pierwsze podsumowania wyników wskazały, że codzienna eksploatacja autobusu z tego rodzaju napędem, poruszającego się cicho i nieemitującego spalin, była znacznie tańsza niż autobusów tradycyjnych. To o tyle ważne, że samorząd Czechowic-Dziedzic czyni usilne starania, mające na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.
Mierzący 18 metrów przegubowy autobus elektryczny testowany był na linii nr VII. To pojazd nowoczesny, całkowicie niskopodłogowy, mogący pomieścić aż 121 pasażerów, z czego 39 na miejscach siedzących. Jest w pełni zeroemisyjny, ekologiczny i cichy. Jego układ napędowy stanowi m.in. silnik asynchroniczny o mocy 240 kW oraz baterie litowo-jonowe.
Plany czechowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, systematycznie wzbogacającego swoją flotę, zakładają, by w niedalekiej przyszłości takimi właśnie pojazdami zastąpić starsze, 15-metrowe solarisy. Testy w Czechowicach-Dziedzicach to pierwsze takie jazdy przegubowca marki Solaris w Polsce, dotychczas użytkowano go poza granicami kraju, m.in. w Paryżu, Bratysławie i Berlinie.
Warto dodać, że czechowicki przewoźnik przeprowadzał już testy autobusów elektrycznych o długości od 11 do 12 m. Pierwsze podsumowania wyników wskazały, że codzienna eksploatacja autobusu z tego rodzaju napędem, poruszającego się cicho i nieemitującego spalin, była znacznie tańsza niż autobusów tradycyjnych. To o tyle ważne, że samorząd Czechowic-Dziedzic czyni usilne starania, mające na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.
(RA)