Materiał Promocyjny. Hotelowy gość powinien zostać najpierw oczarowany, a potem obsłużony według najwyższych standardów. Tak działa hotelu Mercure Wisła Patria.
Wpływ na pierwsze wrażenie klienta w hotelu mają całkiem przyziemne kwestie ? estetyka, higiena, oświetlenie, parking, czy jakość komunikacji z obsługą. Żeby jednak go oczarować i sprawić, że stanie się stałym klientem, trzeba pójść znacznie dalej poza standardowe schematy. ? Nowoczesne i skuteczne zarządzanie w branży hotelarskiej to dziś prawdziwe wyzwanie ? mówi Łukasz Szołtys, dyrektor wiślańskiego hotelu Mercure Wisła Patria.
Zna on branżę hotelarską w Beskidach od podszewki ? od wielu lat pracuje w niej na stanowiskach menadżerskich. Wie, że konkurencja jest bardzo duża, a klienci przyjeżdżający wypocząć do Wisły czy Ustronia mają ogromny wybór ? od prywatnych kwater, przez małe hotele i pensjonaty, aż po duże, nieraz cztero- i pięciogwiazdkowe hotele znanych sieci.
Jak więc ich przyciągnąć? Konieczne jest stałe monitorowanie upodobań i satysfakcji klientów, a także szybkie reagowanie na nie. Wyraźnie daje się zauważać oczekiwanie, aby hotele oferowały więcej ? programy turystyczne czy wycieczki, animacje dla najmłodszych, wieczory tematyczne, lub też ofertę dedykowaną gościom zagranicznym albo usługi dla VIP-ów. Naturalnie propozycje należy dostosować do docelowych klientów danego hotelu. ? Mniejsi walczą ceną, ale w dużych hotelach wiedzą, że nie o to chodzi. Dlatego stawiamy na najwyższą jakość usług, kompleksowość oferty i szeroki jej wachlarz, a także uzupełnienie jej o innowacyjne wartości dodane ? zwraca uwagę Łukasz Szołtys.
Dlatego też m.in. w reprezentowanym przez niego Mercure Wisła Patria od lutego zamiast typowej hotelowej restauracji działa ?T-bone ? Wine Bar & Steak House?. Oferuje wyśmienite steki najwyższej jakości, w tym tak wyjątkowe pozycje, jak chociażby stek tomahawk, ważący blisko kilogram. ? Trzeba wyróżniać się na tle konkurencji i oferować coś, czego inni nie mają. Zauważamy, że taka strategia przynosi pożądane efekty ? dodaje Szołtys.
Sposobów na innowacyjne zachęcenie klientów w ich sieci hotelowej nie brakuje. I tak Silver Hotel & Gokart Center posiada własny tor gokartowy z pełnym wyposażeniem, a Hotel Remes Sport & Spa w Opalenicy 20 boisk sportowych. Z kolei obiekt ?Dolina Charlotty? w Strzelinku, usytuowany na terenie przyległym do amfiteatru na 6 tys. miejsc, oferuje udział w odbywających się tu cyklicznie koncertach rockowych.
Kluczowe w nowoczesnym zarządzaniu w hotelarstwie jest jednak nie tylko posiadanie bogatej oferty, ale także umiejętność jej wypromowania. Część obiektów stawia na własne działy marketingu, jednak wielu przekonuje się do zlecania usług reklamowych i PR-owych firmom zewnętrznym. ? Ich przedstawiciele wielokrotnie lepiej znają się na sposobach promocji i nowoczesnej reklamy. Są specjalistami, nie muszą dzielić swoich obowiązków pomiędzy różne czynności, co zdarza się często wśród stałych pracowników hoteli, którzy realizują w dużej mierze projekty sprzedażowe, a w mniejszej marketingowe ? zauważa dyrektor Szołtys i dodaje: ? Outsourcing pozwala na skuteczną promocję obiektu, ale także jest atrakcyjny z punktu widzenia ekonomicznego, gdyż obniża koszty działalności hotelu.
Wtóruje mu Paweł Sikora, PR & new business manager agencji Nux Planet: ? Zlecanie działań marketingowych firmom zewnętrznym staje się modne. Klienci, nie tylko z resztą z branży HoReCa, przekonują się, że warto współpracować na zasadach outsourcingu.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że liczba hoteli systematycznie rośnie. Na koniec lipca 2013 r. było 2107 tego typu obiektów, a więc o 4,6 proc. więcej, niż rok wcześniej. Pięć lat temu na rynku funkcjonowało 1877 hoteli. Najpopularniejszymi miejscami wypoczynkowymi w Beskidach są Ustroń i Wisła. W kraju z kolei najlepiej radzą sobie obiekty w Warszawie, Krakowie i Szczecinie. (RAF)

hotel mercure GLOWŁukasz Szołtys

dyrektor hotelu Mercure Wisła Patria
- absolwent studiów menadżersko-finansowych (pre-MBA) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, turystyki i hotelarstwa na GWSH w Katowicach oraz WSTiE w Suchej Beskidzkiej,
- wiceprezes Wiślańskiej Organizacji Turystycznej,
- obecnie dyrektor obiektu Mercure Wisła Patria oraz restauracji ?T-bone Wine Bar & Steak House?,
- właściciel firmy Rest Consulting,
- ekspert w zakresie zarządzania w branży HoReCa,
- ma na koncie liczne szkolenia branżowe.