Siatkarski BKS Profi Credit jako pierwszy klub sportowy w regionie rozpoczął akcję crowdfundingową. Zaangażowanie kibiców może sprawić, że oficjalną maskotką drużyny siatkarek zostanie Reksio.
Crowdfunding to internetowe zbieranie pieniędzy od ludzi zainteresowanych udzieleniem wsparcia na określony cel. Pionierską w naszym regionie akcję „Wszystkie łapy na parkiet” bielski klub ogłosił początkiem lipca. Jej celem jest zebranie kwoty 12 tys. zł, która pozwoli na stworzenie klubowej maskotki Reksia, jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli miasta Bielska-Białej. – Crowdfunding staje się coraz bardziej popularną formą integrowania społeczności wokół projektów. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat, co jednocześnie prowadzi do większego zainteresowania projektem – wyjaśniają przedstawiciele marketingu w bielskim klubie.
Organizatorzy przedsięwzięcia podkreślają, że w zamian za wsparcie akcji każdy kibic, który dołączy do niej, otrzyma nagrodę z puli przygotowanej specjalnie na tę okazję. Oprócz gadżetów, karnetów i innych klubowych pamiątek do wyboru są między innymi tak nietypowe i atrakcyjne formy, jak wspólny trening z bielskim zespołem, kolacja z wybraną siatkarką, udział w sesji zdjęciowej do nowego kalendarza, czy wizyta Reksia na urodzinach. – Dodatkowo imię i nazwisko każdego, kto weźmie udział w akcji, zostanie wypisane na koszulce, w którą będzie ubrany Reksio – mówi koordynator akcji Adrian Sajdak z BKS Profi Credit.
W klubie liczą, że wspólnym wysiłkiem maskotka zespołu już niebawem pojawi się przy okazji meczów bielszczanek w nowym sezonie. Tylko do połowy lipca udało się uzbierać przeszło 2 tys. zł, ale przekazania środków dokonywać można jeszcze do 5 września br. – Marzeniem każdego klubu jest posiadanie maskotki, która może być bliska kibicom i ich dzieciom, ale też miastu czy regionowi, skąd wywodzi się klub. Mamy szansę, aby Reksio dołączył do drużyny siatkarek – zauważa prezes klubu Andrzej Pyć.
Jak przyznaje, wybór Reksia na potencjalną maskotkę nie jest przypadkowy. – To legendarny symbol Bielska-Białej, znany daleko poza granicami miasta. Pamiętamy doskonale, że Reksio promował wychowanie poprzez sport, co było zresztą zamysłem pomysłodawcy psiaka Lechosława Marszałka. Stąd odcinek pod tytułem „Reksio sportowiec”, w którym bohater bajki świetnie pływał, biegał, rywalizował w ping-ponga, wędrował po górach, a w odcinku „Reksio i Paw” grał nawet w siatkówkę balonem – przypomina sternik siatkarskiego klubu.
Do akcji można przyłączyć się odwiedzając stronę: http://www.fans4club.com/pl-reksio.

(RAF)