Uczniowie ze szkół w Bronowie, Ligocie i Czechowicach-Dziedzicach wzięli udział w drugiej edycji konkursu „Niska emisja, poważne zagrożenie dla środowiska”.
– W związku z obowiązującą w województwie śląskim od 1 września 2017 r. uchwałą antysmogową celem konkursu było podniesienie świadomości na temat szkodliwości smogu dla zdrowia i życia, a także zainteresowanie najmłodszych mieszkańców gminy Czechowice-Dziedzice tematyką zanieczyszczenia powietrza oraz pokazanie tych działań, które mogą ograniczyć powstawanie smogu – wyjaśnili założenia konkursu jego organizatorzy, czyli Szkoła Podstawowa nr 6 w Czechowicach-Dziedzicach oraz fundujący nagrody dla laureatów i wyróżnionych czechowicki Urząd Miejski.
Konkurs został przeprowadzony w trzech odrębnych kategoriach tematycznych. W części plastycznej, przeznaczonej dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych, najwyższe miejsce przyznano pracy Leny Krupnik (SP nr 8 w Czechowicach-Dziedzicach), kolejne Jackowi Więzikowi (SP nr 5) oraz Mai Słowińskiej (SP nr 3), zaś wyróżnienie Wojciechowi Babińskiemu (SP nr 5). W kategorii filmowej, przeznaczonej dla samorządów uczniowskich „podstawówek”, najlepsze oceny uzyskały „Protestsong” podopiecznych czechowickiej SP nr 3 oraz „Co zrobić, aby powietrze, którym oddychamy było czystsze” w wykonaniu uczniów SP nr 2 w Ligocie. Wreszcie w kategorii wiedzy czołowe miejsca zdobyli: Natalia Kukla, Krzysztof Wydra, Szymon Lach, Paweł Król, Lucjan Sęk, Julia Seweryn i Maja Koprzywa (kl. IV-VI), Konrad Bojdys, Martyna Mituś, Aurelia Kajstura i Gabriela Tendera (kl. 7 oraz 2 i 3 gimnazjum).
– Przedsięwzięcie konkursowe zaktywizowało środowiska szkolne i domowe w zakresie świadomości na temat powstawania, oddziaływania i ograniczenia smogu. Było także motywacją dla uczniów do większej aktywności oraz rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień – wyjaśnia burmistrz Czechowic-Dziedzic Marian Błachut, sprawujący patronat honorowy nad konkursem. Podkreśla jednocześnie, że młodzi autorzy prac wykazali się nie tylko kreatywnością i pomysłowością, ale również dużym zrozumieniem dla problematyki zanieczyszczenia powietrza.

(R)