05.03.2018
Jasienica, Do czytania
Ciche przerwy w Iłownicy

„Strefa ciszy” powstała w jednej z klas w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Iłownicy. Ta strefa wolna od hałasu cieszy się dużym powodzeniem.
Strefę zorganizowali nauczyciele w jednej z klas na górnym korytarzu. To kącik relaksacyjny dla uczniów, którzy chcą odpocząć, poczytać i zrelaksować się w ciszy i spokoju. Uczniowie przebywają pod nadzorem dyżurującego nauczyciela, muszą bezwzględnie podporządkować się obowiązującemu regulaminowi, a więc przede wszystkim zachować ciszę i nie zakłócać jej innym uczniom, przebywającym w pomieszczeniu. Kącik funkcjonuje podczas dwóch przerw międzylekcyjnych.
Specjalne miejsce pozwalające odpocząć od hałasu, wymyślili i zorganizowali nauczyciele szkoły w Iłownicy, wyciągając wnioski z przeprowadzonych wcześniej wśród uczniów ankiet na temat bezpieczeństwa. Jak informuje Beata Małysiak z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Iłownicy, z odpowiedzi m.in. wynikało, że na część dzieci szczególnie wrażliwych hałas na przerwach wpływa wyjątkowo negatywnie. Nierzadko uczniowie uskarżali się na złe samopoczucie, bóle głowy i zmęczenie, a w czasie przerwy chcieli pozostać w klasie.
Strefa ta funkcjonuje od miesiąca i cieszy się ogromną popularnością wśród uczniów.
Strefę zorganizowali nauczyciele w jednej z klas na górnym korytarzu. To kącik relaksacyjny dla uczniów, którzy chcą odpocząć, poczytać i zrelaksować się w ciszy i spokoju. Uczniowie przebywają pod nadzorem dyżurującego nauczyciela, muszą bezwzględnie podporządkować się obowiązującemu regulaminowi, a więc przede wszystkim zachować ciszę i nie zakłócać jej innym uczniom, przebywającym w pomieszczeniu. Kącik funkcjonuje podczas dwóch przerw międzylekcyjnych.
Specjalne miejsce pozwalające odpocząć od hałasu, wymyślili i zorganizowali nauczyciele szkoły w Iłownicy, wyciągając wnioski z przeprowadzonych wcześniej wśród uczniów ankiet na temat bezpieczeństwa. Jak informuje Beata Małysiak z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Iłownicy, z odpowiedzi m.in. wynikało, że na część dzieci szczególnie wrażliwych hałas na przerwach wpływa wyjątkowo negatywnie. Nierzadko uczniowie uskarżali się na złe samopoczucie, bóle głowy i zmęczenie, a w czasie przerwy chcieli pozostać w klasie.
Strefa ta funkcjonuje od miesiąca i cieszy się ogromną popularnością wśród uczniów.
(UGJ)